З 02.09.24 по 12.10.24 здобувачі вищої освіти першого бакалаврського рівня 4 курсу спеціальності 014 Середня освіта (Фізична культура) проходили практичну підготовку у закладах середньої освіти та Відокремленому структурному підрозділі МНУ ім. В.О.Сухомлинського на 1 та 2 курсах.
Здобувачі вищої освіти першого бакалаврського рівня, які проходили практичну підготовку навчаються за двома які освітньо-професійними програмами:
- ОПП (Фізична культура)
- ОПП (Фізична культура та Захист України)
Практична підготовка здійснювалася відповідно змішаю формою навчання, деякі здобувачі проводили практичні заняття з предмета «Фізична культура» та «Захист України» в онлайн форматі, деякі в офланй згідно вимог безпеки, які запропоновані в цих форматах.
Під час практичної підготовки викладачі кафедри фізичної культури та спорту, які заплановані, як методисти від кафедри були присутні на заняттях студентів-практикантів та надавали методичну допомогу під час підготовки до занять та перевіряли звітність практики.
Практична підготовка виконана в повному обсязі. Студенти отримали оцінки. Деякі студенти показали якісну підготовку щодо проведення занять та виконано звітність на високому рівні. Студенти в яких прослідковуються професійні якості, які притаманні майбутньому вчителю.
Кращі студенти-практиканти:
- Бурдейна Ірина (4 курс) – 98 балів ОПП (Фізична культура та захист України).
- Свідерська Марина – 90 балів ОПП (Фізична культура)
- Лантух Іван – 82 бали ОПП (Фізична культура та захист України).
- Шашкова Діана – 83 бали ОПП (Фізична культура)
- Мерзлова Карина – 70 балів ОПП (Фізична культура).
Завідувач кафедрою запропонував прослухати аналіз учнями, їх оцінку наших практикантів, як вони саме оцінюють наших здобувачі вищої освіти:
Завідувач кафедри фізичної культури та спорту Лелека В.М. був присутній на заняттях студентів-практикантів, прослідкував організацію та проведення занять, вивив недоліки та переваги онлайн формату, які наголосив на засіданні кафедри.
Виявлені недоліки навчання онлайн:
- Відсутність реального контакту. Оскільки всі учні навчаються з дому, в них фактично відсутнє спілкування між собою поза уроком чи парою. Через це студенти можуть відволікатись під час заняття, а також може погіршитись розуміння матеріалу, адже зникає елемент дискусії та обміну ідеями.
- Мотивація навчатись. Дистанційне навчання неможливе без самоорганізації, яка відсутня в деяких учнів. Дійсно, дуже складно в шкільному віці ефективно керувати власним часом та виконувати поставлені завдання. У режимі онлайн дуже складно вплинути на учня, а самі студенти можуть втрачати мотивацію для навчання – у тому ж комп’ютері є багато чого цікавішого.
- Техніка та нестабільний інтернет. В Миколаєві зараз знову стали актуальними регулярні відключення світла. Мало того, що учні повинні мати техніку, аби підключитись до уроку – відсутність інтернету може взагалі не залишити шансів.
- Гірша комунікація з учителем. У школі учень мав змогу підійти до викладача, якщо йому щось було незрозуміло з теми уроку. Онлайн-уроки обмежені в часі, а вчитель може не встигнути допомогти кожному. Через це можуть з’являтись прогалини у знаннях – пояснення від вчителя можуть бути набагато зрозумілішими за купу тексту в підручнику чи навчальних матеріалах.
Переваги навчання онлайн
Щоправда, треба зважити і на переваги дистанційного формату, а вони, безумовно, є:
- Для навчання підходить будь-яке місце. Головне, щоб вам було зручно засвоювати матеріал та був стабільний інтернет. Неважливо, будете ви вдома, у кав’ярні чи парку. Так зникає проблема із тим, аби дістатись до навчального закладу – актуально для тих, хто живе за містом.
- Мобільність. Навчатись онлайн можна навіть у дорозі – головне, щоб вистачало інтернету. Також легше комунікувати із викладачем через соціальні мережі.
- Велика кількість навчальних матеріалів. Навчання в школі найчастіше було лише за підручником. Тепер же вчитель може підготувати цікаві матеріали із малюнками, діаграмами, графіками тощо – це дозволяє ще й візуально сприймати нову інформацію.
- Спокій. Завдяки технологічному оснащенню застосунків учитель може контролювати мікрофон та відключати тих учнів, які зривають проведення уроку. Іспити, контрольні роботи також виконуються через комп’ютер, через що в учнів знижується рівень стресу.